kod | Szymczak Grzegorz | (Anthrax) |
---|---|---|
grafika | Szymczak Grzegorz | (Anthrax) |
muzyka | Szymczak Grzegorz | (Anthrax) |
Rok | Developer | Wydawca | Gatunek | Mamy oryginał |
---|---|---|---|---|
1996 | Asphyxia | L.K. Avalon | Platformowa Zręcznościowa |
Nie |
Pewnego dnia Pluff znany w całym wszechświecie awanturnik i poszukiwacz przygód usłyszał od pijanego Amorrykańczyka o monecie mocy. Ponoć moneta ta, wykonana z czystego złota dawała swemu właścicielowi moc panowania nad myślami i kierowania ich dokładnie tam, gdzie się tego chciało. Pluff postanowił zdobyć monetę za wszelką cenę i od tego momentu całe swoje życie podporządkował temu jednemu celowi.
Zadaniem gracza jest kontrolowanie poczynań nieustraszonego podróżnika Pluffa, w czasie jego wyprawy po monetę władzy. Ponieważ Pluff został zamknięty w labiryncie, musi za wszelką cenę odnaleźć monetę, by skoncentrowaną siłą myśli usunąć kamienie i otworzyć sobie drogę na wolność. W czasie swej wędrówki Pluff napotka wiele nieprzyjaznych stworów i przykrych niespodzianek, ale odnajdzie też klucze otwierające drzwi, druty idealnie nadające się na pułapki i inne użyteczne przedmioty. W czasie wędrówki Pluff musi zebrać odpowiednią ilość odważników, które położne w oznaczonych strzałkami miejscach podniosą kamień strzegący dalszej części labiryntu. Tej części, w której spoczywa moneta władzy. Pomimo tego, że Pluff jest w istocie bezbronny, jego ogromna skoczność pozwala na uniknięcie większości niespodzianek, zaś odnajdywane w labiryncie jadalne grzyby (oznaczone mrugającą literą "E") pomagają mu zatrzymać odpowiednią energię. Ekran gry podzielony jest na dwie części: obraz akcji oraz panel informacyjny, na który składa się wskaźnik energii Pluffa, oraz widok trzech jego kieszeni. Kieszeni Pluff używa wciskając Fire. Wówczas wychylając joystick w dół lub w górę wybieramy właściwą kieszeń, a ponowne wciśnięcie Fire powoduje zabranie lub zostawienie danego przedmiotu (na przykład pułapki na potwory, nie pozwalając im na przejście). Nieco inaczej przedstawia się sprawa energii, gdyż wciśnięcie Fire na kieszeni z energią powoduje jej natychmiastowe zużycie. Chcąc tego uniknąć należy opróżnić kieszeń z energią stojąc na polu na którym jest inny przedmiot. Wówczas oba przedmioty po prostu zamienią się miejscami.