kod | Brzozowski Adam | |
---|---|---|
grafika | Markuszewski Maciej | |
grafika | Szostakowski Marcin | |
muzyka | Błaszczak Dorota |
Rok | Developer | Wydawca | Gatunek | Mamy oryginał |
---|---|---|---|---|
1998 | Logical Design Works | California Dreams | Logiczna | Tak |
Mancala to rodzina gier planszowych, których celem jest zbieranie nasion, które umieszcza się w wielu miskach. Ta konkretna gra jest oparta na Oware (lub Wari, jak nazywa się w instrukcji), wariancie pochodzącym z zachodniej Afryki.
Gra może być rozgrywana przez jednego gracza przeciwko AI lub przeciwko innemu graczowi. Obaj gracze mają po sześć misek, a na początku w każdej misce są cztery nasiona. Następnie obaj gracze muszą zasiać swoje nasiona i robią to na zmianę. Wysiew oznacza, że gracz bierze wszystkie nasiona z jednej miski i umieszcza je w każdej misce w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara od miski, która jest opróżniana. Celem gry jest złapanie nasion i dzieje się to automatycznie, gdy ostatnie umieszczone nasiono w turze prowadzi do miski po stronie przeciwnika, w której znajdują się dwa lub trzy nasiona. Gracz wykonujący ruch złapie wszystkie nasiona w tej misce. Jeśli poprzednia miska ma również dwa lub trzy nasiona, one również są przechwytywane, aż do osiągnięcia miski, która nie zawiera dwóch lub trzech nasion. Zwycięzcą gry jest gracz, który zbierze najwięcej nasion. Ponieważ w sumie jest 48 nasion, zbicie 25 nasion wystarczy, aby wygrać.
Grę stworzyła grupa P.Z.Karen Co. Development Group która była polską spółką zależną amerykańskiej firmy Logical Design Works, Inc. i opracowała większość gier wydanych pod marką California Dreams.