kod | Augustyn Krzysztof | (Zephyr) |
---|---|---|
grafika | Mielnik Tomasz | (Carrion) |
grafika | Kostrzewski Tomasz | |
muzyka | Radziejewski Wojciech | (Shogoon) |
Rok | Developer | Wydawca | Gatunek | Mamy oryginał |
---|---|---|---|---|
1995 | Inflexion Dev. | TimSoft | Platformowa Zręcznościowa |
Tak |
Karzeł Aldir, zwany Wyzwolicielem Heldgoru, siedział w jednej z komnat swej niewielkiej twierdzy, gdy na jego dwór przybył ranny, wynędzniały posłaniec. Wieści, które przyniósł, były bardzo niepokojące. Oto na spokojną krainę Dale (rodzinne strony króla Almira) padł złowrogi cień Krwawego Zenona, przestępcy parającego się wcześniej jedynie drobnym rozbojem. Tym razem jednak zdobył on Oko Cyklopa – magiczny przedmiot, którego moc pozwoliła najeźdźcy ujarzmić potwory z zaświatów. Z ich pomocą krwawy Zenon podbił krainę Dale i osiadł w pałacu, każąc się nazywać Władcą Gór.
I tu zaczyna się nasza przygoda. Król Almir postanowił wyruszyć na samotną wyprawę, by uwolnić Dale od tyrana. Na swej drodze napotka wiele niebezpieczeństw, którym stawi czoła dzięki swej odwadze i zręczności. Jednak najważniejsza okaże się umiejętność odnajdywania i używania przedmiotów – tych magicznych (talizman, różdżka, zaklęcie, korona mocy, magiczny klucz, złoty klucz) jak i zwykłych (szkatuła, stary klucz, kilof, lampa, kamień, wytrych, młotek). Misję kończy koronowanie się naszego bohatera na króla karłów, przy pomocy korony mocy.
Rozmowa autorów gry. Artykuł opublikowany na C64portal.pl
Miecze Waldgira na C64. Historia Prawdziwa
Kulisy powstania gry. Artykuł opublikowany na C64portal.pl
Youtube: